SKAUT

2019. aastal tasub osta just neid kasutatud autosid

Päris uue auto asemel eelistab nutikas ostja vähekasutatud sõidukit, mis on salongist välja veeremisega kaasneva hinnalanguse juba läbi teinud. Milliseid mudeleid 2019. aastal eelistada?

 

PRAKTILISELE OSTJALE

Opel Insignia al 2017

2018. aastal Eesti Aasta Auto tiitliga pärjatud Insignia pikka tutvustamist ei vaja. Meie kliimasse sobib ta kui valatult ja see pole lihtsalt sõnakõlks. Soomlased viivad igal aastal läbi karmide tingimustega talveauto valimise ning ka selle tiitli napsas Insignia endale, võttes maksimumpunktid küttesüsteemi, käsitsemise ja pidurdamise eest.

Insignia luukpäraga versiooni üheks väheseks miinuseks on lauge katusejoon, mistõttu võib pikematel reisijatel hakata tagaistmel pea kergelt vastu lage käima. Lastega peredele on see auto aga igati paslik valik.

  • Mahukas ja säästlik
  • Meie teedele hästi sobiv vedrustus
  • Rikkalik varustus

Honda Civic Tourer al 2014

Kui soovid autot, mis on töökindel, kulutab kütust keskmiselt alla 4 l/100 km ja mahutab üle 600 liitri pagasit, on diiselmootoriga Honda Civic Tourerile raske vastast leida. Meie autoturul on see mudel muutunud tõeliseks defitsiidiks, sest viimase põlvkonna Civicul universaalkeret ei ole, ega ka tule.

Eesti järelturul on diiselmootoriga Civic Tourerite valik sisuliselt olematu. Lääne-Euroopas on neid õnneks saada. Olgu öeldud, et hinnavõitu autot väljastpoolt Eestit ostes ei teki. Pea ainsaks miinuseks on Civicu puhul tõsiasi, et diiselmootoriga versioonile ei pakuta automaatkäigukasti. Hea valik on ka bensiinimootoriga Civic, neid on Eestis küllalt müügil.

  • Hea edasimüügiväärtus
  • Vastupidav nagu Honda ikka
  • Suurepärase mahutavusega pakiruum

Toyota Avensis al 2015

Toyota asendas Avensise Camriga, mis on esialgu saadaval vaid hübriidmootoriga ning mis maksab uuena üle 30 000 euro. Tõsi, ladudes veel uusi Avensiseid on, kuid mitte enam kauaks. Sestap tasub mõelda vähekasutatud tehasegarantiiga Avensisele, mille hind on uuega võrreldes märgatavalt soodsam.

Mahuka universaalkerega Avensiseid on Eestis müügil palju, kuid peaaegu kõik on bensiinimootoriga. Säästliku diiselmootoriga versiooni liigub vähem. Positiivse külje pealt – bensiinimootoriga mudelit on saadaval ka automaatkäigukastiga, mis on väga töökindel. Sarnaselt eelmainitud Civicule seda diislile lihtsalt ei pakuta.

  • Toyota legendaarne töökindlus
  • Keskklassile omane sõidumugavus
  • Hinnatud ja laia valikuga auto järelturul

Hyundai i40 al 2015

Praktilisust hindava ostja silmis samuti kuum kaup. Oma suurust arvestades väga ökonoomne auto, mille diiselmootoriga versioon kulutab tehase andmeil 100 km kohta vaid 4,6 liitrit kütust.

i40 on tuntud ka oma mõistlike ülalpidamiskulude ja muidugi pika garantii poolest. Seega on mitu aastat meelerahu garanteeritud ka kasutatud i40 ostjale. Seda aga vaid juhul, kui õnnestub sõiduk üldse järelturult kätte saada – need kaovad müügilt reeglina samal hetkel kui nad sinna jõuavad. Pole ka imestada, sest näiteks tippvarustuse ja väikese läbisõiduga 2017. aasta auto hind jääb ca 20 000 euro kanti, mis on selle klassi auto kohta igati mõistlik.

  • Mahukas ja praktiline
  • Keskklassile omased sõidumugavused
  • Väga pikk garantii

 

LOODUSESÕBRALE

BMW i3 al 2016

Linna lähedal elavatele inimestele, kes hindavad keskkonnasäästlikkust, on elektriauto igapäevaseks töölkäimiseks vägagi arukas valik. Et aga arvukate Leafide seast eristuda, tasub kaaluda hoopis stiilse BMW i3 soetamist.

Kui elektriautod on reeglina tavalistest autodest oluliselt kallimad, siis i3 võib kätte saada hinnaga, mis on tavalise auto hinnaga igati võrreldav, vähemasti BMW-dest rääkides. Arvestades, et „kütusekulu“ on vaid 13 kW/h 100 km kohta, on i3 omamine puhas rõõm.

  • Odav ülal pidada
  • Süsinik- ja kihtplastist kere ei hakka kunagi roostetama
  • Ohtralt erinevaid nutilahendusi

Mercedes-Benz V-klass al 2014

Kui paljud väikese reisibussi ostjad on olnud enamasti Volkswagen Multivani usku, siis uue Mercedes-Benz V-klassi saabumisega tuli teha oma suhtumises korrektuure. Täiesti uus välimus, sisemus, oluliselt paranenud sõidumugavus ja ka pisut soodsam hind on omadused, mis pakuvad Multivanile tõsist konkurentsi.

Kui naudid loodust ja ihkad seiklusi, siis matkaautoks ehitatud V-klassi Marco Polo versioon on just see, mida vaja. Sisse ehitatud katusetelk võimaldab ööbida kus iganes ning ühest kohast teise liikudes kulutab säästlik diiselmootor tehase lubaduse kohaselt vaid 6,2 l kütust 100 km kohta.

  • Praktiline ja mugav
  • Oluliselt paranenud sõiduomadused
  • Hinnad soodsamad kui varem

 

KUI SOOVID ERISTUDA

Volvo V90 Cross Country al 2017

Volvo uue põlvkonna V90 maastikusuutlik versioon muutub ka tavaostjale järjest taskukohasemaks. Ruumikuse ja praktilisuse kõrval võlub Volvo ka mugava sõiduga ning tema vedrustus on justkui meie teedele mõeldud. Ta on kõikidel kiirustel tähelepanuväärselt vaikne ning loomulikult on pardal kogu turvavarustus, mida tänapäeva autotööstus pakkuda suudab.

Sageli pärinevad kasutatud V90-d Rootsist, ent nende autode puhul tuleb leppida üsna tagasihoidliku varustusega. Kui baasvarustusest piisab, ei ole see muidugi probleem. Täisvarustuses auto ostmiseks tuleks kiigata Lääne-Euroopasse. Mõlemal juhul võib arvestada letihinnast u 25-30% soodsama maksumusega, tagades märkimisväärse 20 000-eurose hinnavõidu.

  • Stiilne ja praktiline
  • Tipptasemel sõidumugavus
  • Oma klassi üks avaramaid autosid

BMW X2 xDrive 2017

Kes otsib midagi uut ja huvitavat, sellel tasub BMW X2 suunas vaadata. Selle linnamaasturi tulevasel omanikul peaks olema ka väike edevusegeen, sest reeglina on X2 xDrive värvivalik julge – saadaval on oranžid, sinised ja punased toonid.

Eestis on neid veel vähe saada, aga võib ette ennustada, et X2 xDrive menu ei pea kaua ootama. M Sport varustusega vähekasutatud auto hind jääb 40 000-45 000 euro kanti. Hea lisavarustuse korral on auto on varustatud kõigega, alates elektrilistest nahkistmetest kuni iseparkijani välja (olgu öeldud, et M Sport pakett maksab juba ise uuena ligi 6500 eurot).

Järelturul saadaolev X2 on peamiselt nelikveoline ning tagasillas asuv pardaarvuti juhitav sidur võimaldab suunata momenti just sellele tagarattale, mis maapinnaga kõige kindlamalt ühendatud.

  • Tipptasemel nelikvedu
  • Tavaliselt väga hea varustusega
  • Kütusekulu keskmiselt vaid 4,8 l/100 km

 

SÕIDUNAUDINGU OTSIJALE

BMW 5. seeria al 2017

Selle auto kohta öeldakse "sõidukogemus teiselt planeedilt". 2019. aasta toob tõenäoliselt murrangu, kus uue 5. seeria hind kasutatult kukub alla 30 000 euro. Täna on tema hinnad veel 40 000 euro ringis, kuid seegi on juba suur võit: uuena maksab ta koos lisadega üle 60 000 euro.

Uut 5. seeria BMW-d leiab igasuguses varustuses, kuna iga ostja on uuena soetatud auto komplekteerinud just endale sobivaks. See teeb ka järelturu valiku väga mitmekesiseks.

  • Juhitavuse etalon
  • Uuega võrreldes arvestatav hinnavahe
  • Lai varustustasemete valik Saksamaal

Audi A4 quattro al 2016

Kui auto oluliseks omaduseks peetakse tipptasemel juhitavust, siis on Audi A4 õige valik. Uuena maksab täisvarustuses versioon üle 60 000 euro, kuid vähekastutatult jääb hind vaid 30 000 euro kanti.

Lääne-Euroopas hindavad selliste autode ostjad väga head varustust, mistõttu on pardal reeglina nii Audi virtuaalne kokpit, adaptiivne püsikiirushoidja ja liiklusmärkide tuvastussüsteem, rooli kohendav rajajälgimise süsteem, Bang & Olufsen helisüsteem, S line sportpakett jne, jne.

  • Tipptasemel juhitavus ja nelikvedu
  • Võrreldes uue autoga väga suur hinnavõit
  • Võimas ja samas kütusesäästlik mootor

Need olid vaid mõned autod, millele tasub 2019. aastal autot ostes mõelda. Aga auto ostmine on emotsionaalne tegevus ja inimeste eelistused väga erinevad. Anna julgelt teada, kui Sinu ootused sõidukile on teistsugused. Teeme kõik endast oleneva, et leiaksid auto, mis neile vastab!

Fotode allikas: AutoScout24

Kenno Kaupmees
Skaut24 OÜ
www.skaut24.ee

See veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates nõustud Sa küpsiste kasutamisega. Rohkem infot »

Sain aru