SKAUT

Saage tuttavaks: Volkswageni esimene täiselektriline linnamaastur ID.4

Genfi autonäituse ärajäämise tõttu esitleb Volkswagen veebivahendusel prototüübina brändi esimest täiesti elektrilist ID.4 linnamaasturit. Uusim ID. perekonna mudel lansseeritakse Euroopas samuti sel aastal.

Nii nagu kompaktne ID.3, on ka ID.4 ehitatud MEB-platvormile. ID.4 on ülimalt ruumikas tänu lühikesele esiosale ning pikale teljevahele. Sõiduki juht ja kaasreisijad saavad nautida valgusküllast ja avarat interjööri.


Esialgu on ID.4 on saadaval tagaveolisena, hiljem ka võimsa nelikveolisena. Kõrgepinge aku on alati paigutatud sõitjaruumi alla, et tagada sõiduki madal raskuskese ja parem kaalujaotus. Akut saab laadida vahelduv- ja alalisvoolu ning kolmefaasilise vooluga. 

Sõltuvalt ajami paketist on linnamaasturi võimalik sõiduulatus kuni 500 kilomeetrit. ID.4 juhiala on selge ülesehitusega ning vajalikke käsklusi saab edastada puutetundlike ekraanide või hääle abil.

ID.4 on maailmas esimene kliima-neutraalne linnamaastur. Sõiduk, mida toodetakse Zwickau tehases, on kogu selle tootmise väärtusahela vältel süsinikneutraalne.


Järgmise paari aasta jooksul on Volkswageni eesmärk saada ülemaailmseks e-mobiilsuse liidriks. Ettevõte investeerib 2024. aastaks kogu gruppi 33 miljardit eurot, sellest 11 miljardit eurot Volkswageni kaubamärki. Volkswagen loodab 2025. aastaks toota 1,5 miljonit elektrisõidukit.

Volkswageni jaoks on ID.4 ja ID.3 olulised verstapostid kaubamärgi eesmärgis saada 2050. aastaks täielikult süsinikneutraalseks – vastavalt Pariisi kliimakokkuleppele. 2025. aastaks plaanitakse vähendada Volkswageni autopargi süsinikdioksiidi heitmeid kolmandiku võrra.


ID. perekonna sõidukitel kasutatav MEB on avatud platvorm ja kättesaadav ka teistele tootjatele. Ford on üks esimesi autobrände, kes selle alates 2023. aastast kasutusele võtab. Volkswagen on astunud olulisi samme ka akuelementide väljatöötamise, testimise ja tootmise osas. Järgmise aasta alguses plaanitakse Salzgitterisse ehitada 16 gigavatt-tunnise tootmisvõimsusega akuelemendi tehas. Tootmisega plaanitakse alustada 2024. aasta alguses.

Artikli autor: Sõidame!

See veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates nõustud Sa küpsiste kasutamisega. Rohkem infot »

Sain aru