SKAUT

Otsid vähekasutatud maasturit? Just need 10 on parimad!

Maasturid ja maasturilaadsed autod on praegu popimad kui kunagi varem. Milline endale täna osta? Sellest saadki järgnevalt hea ülevaate.


Mis teeb maasturid niivõrd ihaldatuks?

Tänu moodsatele mootoritele, kergmaterjalidele ja uuele tasemele viidud aerodünaamikale on suured maasturid palju ökonoomsemad kui varem, mis tähendab taskukohasemat sõidukulu.

Kuna paljud pered eelistavad just maastureid, on tootjad varmalt kasutusele võtnud ka palju nutikaid-praktilisi lahendusi, mis parandavad suurte autode kasutusomadusi. Lisaks suurtele maasturitele on ostjaid väikekeskklassi ja keskklassi autode juurest eemale meelitanud ka väikesed ning keskmõõtu maasturid.

Vaatamata stereotüüpsele arvamusele, et neid suuri ja kalleid autosid soetatakse eputamiseks ja enesenäitamiseks, leiab järelturult ka mõistliku hinnaga mudeleid, mis sobivad neile, kel on vaja palju ruumi või rohkem kui viit istekohta.

Järgnevalt ongi toodud meie hinnangul parimad praegu müügil olevad (suured) maasturid.

1. Land Rover Discovery

Uut Land Rover Discovery mudelit tuli oodata pikalt, kuid see oli ka ootamist väärt. Discovery muutus varasemaga võrreldes veelgi esinduslikumaks ning on tõeliselt ihaldusväärne maastur.

Mudelivahetusega käis kaasas ka korralik tehnoloogiline edasiminek ning tänu moodsale konstruktsioonile on „Disco“ oluliselt kergem kui varem. Suur on Discovery endiselt, pakkudes rohkelt ruumi seitsmele sõitjale. Kui kasutusel on kõik istekohad, jääb pakiruumi mahuks 258 liitrit.

Uus kaheliitrine diisel on ökonoomne, kuid tagab samas igati piisava dünaamika: 0-100 km/h kiirenduse aeg on 8,3 sekundit ja keskmine kütusekulu 7,3 l/100km. Saadaval on ka kolmeliitrine diisel- ja kaheliitrine bensiinimootor.

Maastikul on Land Rover endiselt praktiliselt ületamatu. Enamik sõidab sellega siiski maanteel, kus eelisteks on nii suurepärane haagiseveovõime kui ka Euro NCAPi maksimaalne viietärniline ohutustulemus.

2. Škoda Kodiaq

Kompaktsest Skoda Karoqist märksa suurem ja praktilisem Kodiaq on hästi läbimõeldud ja terviklik auto: pigem korralik peremaastur kui tüüpiline linna mõeldud crossover.

Sama stiil jätkub auto sees, kus avaldavad muljet kvaliteetsed materjalid ning eeskujulik ergonoomia.

Üllatavalt meeldiv on Kodiaq ka juhile, sest sõiduomadused on kõrgel tasemel ning Volkswageni grupi teiste markidega jagatavad mootorid on elavad ja ökonoomsed.

Kodiaq on saadaval ka nelikveoga, mis lisab kindlustunnet kesistes teeoludes, ning nii viie- kui ka seitsmekohalisena. Teise istmerea taha jääb veel 620-liitrine pakiruum. Lisaks on Škodal hästi läinud erinevates rahulolu-uuringutes.

3.Volvo XC90

Volvot on ikka saatnud mõistlike ning praktiliste autode valmistaja maine ning see polnud eriline üllatus, kui välja tuldi esimese põlvkonna XC90-ga. Volvo luksusmaastur muutus kiiresti väga populaarseks ning jäi müügile tervelt 12 aastaks. See tähendab, et teise põlvkonna autol tuli astuda suurtesse kingadesse.

Õnneks on uus XC90 (alates 2014) peaaegu et täiuslik: see pakub mugavust ning kvaliteeti, mille poolest Volvod tuntust kogunud, sõitjateruumi, mis on saadaolevaist üks luksuslikumaid, ning väga stiilset välisdisaini.

XC90 on tehnoloogiat tulvil, muu hulgas kuulub selle varustusse suure puuteekraaniga info-meelelahutussüsteem, mida kasutad sama lihtsalt nagu tahvelarvutit.

Ühtlasi on suur Volvo üks turvalisemaid autosid, mida üldse osta saab. Mootoritest on parim valik diislid, sest bensiinijõuallikad on pisut lärmakamad kui selles klassis ootaks ning hübriid ei ole nii ökonoomne, nagu lubatakse.

XC90 on väga hea, kuid päris igas mõttes see kõiki konkurente ei ületa.

4. Audi Q7

Audi disain on üks isikupärasemaid ning ei saa eitada, et mõjuv on ka Audi maasturite lipulaeva Q7 välimus.

Q7 nurgelisi jooni pehmendati pisut 2019. aastal toimunud kerge mudelivärskenduse käigus, kuid ikkagi näeb see välja massiivne, püüdes oma hiiglasliku esivõre ja iseloomulike LED-esituledega tähelepanu, kus iganes sõidab.

Efektse pinna alt leiab vähemalt sama muljet avaldava tehnika. Valikusse kuuluvad võimsad diiselmootorid, mis on ka küllaltki ökonoomsed, ent ka bensiinimootorid.

Vaatamata oma suurusele on Q7ga väga hea sõita, eriti mugav on see pikkadel reisidel. Jätkub nii luksust kui ka praktilisust, sest kohti on kuni seitse ja auto on tehnoloogiat otsast otsani täis laetud.

Puudusena nimetavad mõned juhid, et Q7 on kitsastel teedel siiski liiga suur, kuid seal, kuhu suur Audi tegelikult mõeldud on, leiab sellele vähe vastaseid.

5. Land Rover Range Rover

Esimese Range Roveri looja oleks imestunud, nähes, kui kaugele on praegune auto jõudnud kunagisest mugavast, kuid muus osas robustsest originaalist.

Tänane Range Rover on kui suurte ratastega luksuslik eralennuk, mitte nagu napilt tsiviliseeritud maastikuauto nagu selle eelkäija – ehkki ka uue mudeli maastikusuutlikkus on peaaegu ületamatu.

Ükskõik, kas kulutad autole 70 000 või 150 000 eurot, uinutavalt mugavat sõitu naha, puidu ja kõrgtehnoloogiaga varustatud sõitjateruumis naudid ikkagi.

Luksuse ning väljapeetuse poolest ei saa selles klassis Range Roveri vastu ükski auto, räägime me siis juhikohast või tagaistmest. Kui soovid veelgi avaramat tagarida, saad sinna valida kaks eraldi „tugitooli“ ja  pika teljevahega versiooni.

Seitset kohta Range Rover aga ei paku. Saadaval on ka bensiini- ja hübriidmootorid, kuid diislid on kõige optimaalsemad. Kuid nendegi puhul tuleb arvestada suure kütusekuluga.

6. Kia Sorento

Terviklik Kia Sorento tõestab, et väga hea luksuslik maastur ei pea pärinema nooblist sugupuust: see Kia on suurte nelikveoliste klassi üks tunnustamata kangelastest.

Kuigi Sorento ei saa uhkustada Audi või Land Roveri prestiižikusega, meelitab see ülimalt avara seitsmekohalise sõitjate- ning suure pakiruumiga. Lisaks on Sorento väga hea auto ka raske haagise vedamiseks.

Ainus mootor on 2,2-liitrine diisel, kuid möödasõitudega see hätta ei jää ning kütust kulub nagu tehase andmetes lubatud ehk keskmiselt alla 7 l/100 km – mis pole nii suure auto kohta sugugi paha tulemus.

Kehva varustusega Sorentot pole olemas ning garantii on Kiale omaselt suurepärane: 7 aastat või 150 000 km, millest esimesed 3 aastat on läbisõidupiiranguta.

Tõsi, Kia maastur pole nii peenviimistletud nagu Euroopa rivaalid, kuid selle pikk garantii tagab meelerahu ja selle klassi kohta madala pidamiskulu.

7. BMW X7

BMW võttis 7. seeria mudeli luksuse, mugavuse ja tehnoloogia ning paigutas selle kõik suurde seitsmekohalisse maasturisse. Tulemuseks on muljetavaldav X7: võimsate mootoritega tohutult suur auto, mille ruumikusele on raske võrdset leida.

Isegi baasmudelil 30d on 195kW/265 hj arendav diiselmootor, millel on jõudu küll ja veel ning millega X7 kiirendab 0-100 km/h seitsme sekundiga – mis pole nii suure ja raske auto kohta üldse paha näitaja.

Sõitjateruum on luksuslik, nutikas ja tehnoloogiat täis ning pakiruum – kui kolmas istmerida kokku klappida – tervelt 750-liitrine.

Maastikul ja haagist vedades pole X7 sama hea kui Range Rover, kuid see-eest on BMWga sõita väga hea ning see on erakordselt mugav.

8. Peugeot 5008

Peugeot 5008 on pilkupüüdev seitsmekohaline linnamaastur, milles on perele palju ruumi. Jõuline välimus ning kõrge istumisasend muudavad selle paljudele meeldivaks.

Sõitjateruumis avaldavad muljet futuristlik ja ergonoomiline armatuurlaud, Peugeot i-Cockpit juhikoht ning tippkvaliteediga viimistlus.

Viis põhikohta on ruumikad, kuid tagumised kaks kitsamad ning mõistagi kannatab neid kasutusse võttes ka pakiruumi maht.

Kõik versioonid on korraliku varustusega, pakkudes nii moodsaid juhiabisüsteeme kui ka meelelahutusvõimalusi. Tõsi, tippversiooni hind kerkib päris kõrgele: isegi üle 35 000 euro.

Diiselmootorid on meeldivalt säästlikud ja jõulised, igati kenasti saab hakkama isegi kolmesilindriline baas-bensiinimootor. Kuid kui soovid korraliku maastikuvõimekusega autot, jääb 5008 valikuvariantide seast välja, sest nelikvedu sellele ei pakuta.

9. Volkswagen Touareg

Touareg on Volkswageni märki kandev Audi Q7 sõsarmudel, mis jääb lisaks mainekusele oma nimekamale sugulasele alla veel ühes: sel puudub kolmas istmerida – ja see välistab Volkswageni automaatselt mõnegi ostja valikuvariantide hulgast.

Touareg on pisut odavam kui Audi, mõneti tavalisem samuti. Kuid puhtalt oma massiivsuse ning muljetavaldava esivõre tõttu mõjub see teedel siiski suurejooneliselt.

Touareg ei sõida päris sama hästi kui samale platvormile tehtud (aga ka tunduvalt kallimad) Porsche Cayenne ja Bentley Bentayga – kuid on mitmekülgne ja saab hakkama kõigega, mida sellelt nõutakse.

Touaregile saab tellida ka mõnd eksootilist ja kõrge hinnaga lisa nagu näiteks nelikroolimist või R-Line disainipaketti. Valikus on kaks V6 ja üks V8 diiselmootor ning üks V6 bensiinimootor: kõik jõulised, kuid mitte just silmatorkavalt ökonoomsed. V6 bensiinimootor on juba päris janune.

Tavatasemest kõrgemale tõstab Touaregi selle sõitjateruum, eriti, kui on varustatud fantastilise kõrgtehnoloogilise „Innovision Cockpit“ infosüsteemiga, mis koosneb suurest 15-tollisest puutetundlikust keskekraanist ja 12,3-tollisest näidikupaneelist. Volkswageni tippmudelina kuulub Touaregi varustusse ka kõikvõimalikke juhiabisüsteeme ja ohutusvarustust.

10. Porsche Cayenne

Porsche julge otsus tulla 2002. aastal turule luksusmaasturiga Cayenne näitas teed tervele reale esinduslikele ja kallitele asfaldile mõeldud maasturitele. Mõnigi autotootja tuleb sellise autoga välja alles nüüd, mil Porschel on käsil juba Cayenne’i kolmas põlvkond.

See on tänaseni hämmastavalt võimekas maanteeauto, mis (eriti oma pööraselt kiires Turbo – versioonis) näib eiravat füüsikaseadusi. Tõsi, viimastel aastatel on konkurendid nagu BMW, Mercedes, Jaguar ja Range Rover jõuliselt Porsche mängumaale tunginud, tulles välja suurepäraste kiirete luksusmaasturitega.

Kuid praeguse põlvkonna Cayenne’iga näitab Porsche siiski, kuidas sellest mängust võitjana välja tulla, ühendades superautoliku dünaamika ja igapäevase kasutusmugavuse – ehkki see pole nii praktiline kui Audi Q7, mis pakub ka kolmandat istmerida.

Cayenne’i on väga kallis nii osta kui ka pidada ning ses osas pole Eestis mingit abi ka pistikhübriidist – erinevalt mõnest riigist, kus nende ostmist toetatakse.

2019. aastal lisandus valikusse uus keretüüp, mida Porsche nimetab Cayenne Coupé’ks. Selle versiooni katuse tagaosa langeb hoogsamalt, sel on automaatselt avanev katusespoiler, lisaks sai Cayenne Coupé Turbo väikese võimsuselisa, mis lubab 0-100 km/h kiirendada vaid 3,9 sekundiga.

Pildid: www.skaut24.ee
Päisepilt: Shutterstock

Antud artiklis olev info pärineb Carbuyer portaali mudelite ülevaadetest.

See veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates nõustud Sa küpsiste kasutamisega. Rohkem infot »

Sain aru