SKAUT

10 parimat vähekasutatud pereautot

Milline auto üldse on pereauto? Traditsiooniliselt on selleks olnud kas luukpära nagu näiteks Volkswagen Golf või universaal nagu Audi A4, kuid head valikud on ka korraliku mahutavusega linnamaasturid ja mõistagi mahtuniversaalid.

Ning kui pere on väike, sobivad pereautoks tegelikult igati hästi ka moodsad väikeautod nagu Škoda Fabia ja Ford Fiesta: need võivad olla üllatavalt ruumikad ja kindlasti on need odavad osta ja pidada.

Järgnevalt anname ülevaate meie arvates parimatest pereautodest, mida soovitame vähekasutatuna osta.

Pereauto tüübid – valik on väga lai

Kõikidel nimetatud autotüüpidel on oma plussid ja miinused:

  • Luukpärad on piisavalt kompaktsed, et neid linnas mugav parkida oleks, kuid pakuvad enamikus olukordades piisavalt mahukat pakiruumi.
  • Sama klassi universaalide pakiruum on suurem ja lõivu ei tule maksta ka kütusekulus ega sõiduomadustes.
  • Linnamaasturid veetlevad oma jõulise välimusega ning kõrge kliirensiga, mis muudab need sobivaks ka halvale teele või lausa maastikul sõitmiseks (ehkki paljud neist on vaid esiveolised), lisaks istutakse neis kõrgemal.
  • Mahtuniversaalid ületavad kõiki teisi praktilisuselt, ehkki disainiga need reeglina ei hiilga.

Lühidalt valitud pereautode varustusest

Kui peres on väikesed lapsed, on olulised ISOFIX turvatoolide kinnitused. Kõikidel järgnevalt välja toodud autodel on välimistel tagaistmetel need olemas. Tähele tasub panna, et osadel autodel on ISOFIX kinnitusi ka rohkem ning mõne auto tagumisele istmele mahub tõesti kõrvuti ka kolm turvatooli. Kui tõstad tihti last koos istmega autosse ja sellest välja, meeldivad sulle kahtlemata mitme allpool toodud auto suured ukseavad. Kõrgema maasturi eeliseks on see, et lapse autosse sättimiseks ei pea sügavalt kummardama.

Pereauto peab olema turvaline ning seepärast jääb paljude ostjate ostunimekirjast automaatselt välja iga auto, mille EuroNCAPi skoor on väiksem kui maksimaalsed viis tärni. Ehkki ka nelja-tärni autod on turvalised, annab maksimaalne tulemus suurema kindlustunde ning seetõttu on ka kõik meie nimekirjas olevad autod avariitestis välja teeninud viis tärni.

Kõikidel neil on ka turvavööde eelpingutid, suur hulk turvapatju ning enamasti ka suurepärased juhiabisüsteemid nagu näiteks rajahoidik, automaatne hädapidurdus ja pimenurga jälgimise süsteem.

Ohutusvarustus on kahtlemata väga tähtis, kuid meeldiv on ka see, kui auto on mugav ja pakub lasteaia-kooliteel meelelahutust. Tehnoloogiad nagu nutitelefoni peegeldamine, mitmetsooniline kliimaseade ning rooli- ja tuuleklaasisoojendus tagavad heaolu ning lisad nagu autos jagatav internetiühendus ning navigatsioonisüsteem on abiks pikematel sõitudel.

Mitmel välja toodud autol on standardvarustuses kiirushoidik ja parkimisandurid, mis muudavad sõitmise ja kitsastes oludes manööverdamise lihtsamaks.

Valides päris uue asemel vähekasutatud auto, võidad uuega võrreldes tuhandeid ja mõnikord isegi kümneid tuhandeid eurosid. Kuid kuna autotootjad pakuvad üha pikemat garantiid, mis võib ulatuda isegi seitsme aastani, naudid ka nende puhul pikka stressi- ja remondikulude vaba omanikupõlve.
 

1. BMW 5. seeria universaal


See on julge väide, kuid praegune 5. seeria BMW universaal (tootmises alates 2017. aastast) võib olla parim universaal läbi aegade. Lisaks sellele, et BMW suure universaaliga on nauditav sõita nii maanteel kui ka kurvilisel väiketeel, on see ka väga praktiline.

Tagumisel istmel on küllalt ruumi kolmele täiskasvanule, mis ühtlasi tähendab, et istuma mahub ka kahe turvatooli vahele. Lisaks saab eraldi avada tagaluugi akent, mis muudab pakiruumile ligipääsu lihtsamaks ja kiiremaks. Pakiruum mahutab palju: 570 liitrit ning ehkki mõni auto pakub veelgi enamat, on BMW trumbiks suur kandevõime (see on ka suurem kui eelkäijal).

Lisaks kiiduväärt turvavarustusele ja elektroonilistele abimeestele kuuluvad baasvarustusse veel näiteks 8-käiguline automaatkäigukast (520d puhul saadav ka manuaalkäigukast), LED-tuled, automaatne kahetsooniline kliimaseade, Bluetooth telefoni 'käed-vabad' süsteem ja allaklapitavad tagumised istmed. Tänu läbimõeldud sõitjateruumi kujundusele on 5. seeria BMW seest väärikas ja hubane.

Kui soetad endale 5. seeria universaali, vaatavad naabrid kahtlemata sind tunnustavalt ning su enesetunde teeb veelgi paremaks teadmine, et ostsid selle uue Škoda Superbi hinnaga. Pole mingi ime, et tehasegarantiiga kasutatud 5. seeria BMW leiad enam kui 50% uue auto hinnast soodsamalt.

Tähele tasub siiski panna, et pidamiskulud võivad olla kõrged – BMW margiesindused teevad küll ka ahvatlevaid kampaaniapakkumisi, kuid hooldused ja remondid (kui garantii peaks olema juba läbi) võivad siiski osutuda kalliks.

2. Peugeot 3008


Minevikus oli Peugeot 3008 kohmakas ja ebaatraktiivne mahtuniversaal, kuid muutus siis moodsale maitsele vastavaks veetlevaks linnamaasturiks. 3008 konkureerib tihedas ja üleküllastunud peremaasturite klassis paljude tugevate rivaalidega, kuid meie hinnangul on praegu tegu parima seda sorti autoga.

Stiili jätkub ka 3008 sõitjateruumi, kust leiab klaveriklahvidele sarnanevad nupud ning väikese rooli. Näidikuid ei vaadata mitte läbi rooli nagu tavaliselt, vaid sellest üle. Muuseas, näidikud on digitaalsed isegi baasmudelil, mille rohke varustuse hulka kuuluvad ka parkimisandurid, kahetsooniline kliimaseade, nutitelefoni peegeldamine ja suur hulk juhiabisüsteeme.

Esimeses reas on ruumi külluslikult, tagumises piisavalt, ehkki esiistmete vahel olev käetugi ulatub segama ka tagareas keskel istuvat sõitjat. Selle väikese puuduse teeb tasa 520-liitrine pakiruum, mis ületab pisut Seat Ateca oma ning on palju suurem kui Nissan Qashqail. Kui vajad veelgi enamat, saad tagumiste istmete seljatoed alla klappida ning kasutada tervelt 1580-liitrist ruumi.

Arvestama peab sellega, et vähekasutatuna on Peugeot 3008 valik üsna tagasihoidlik ning nii ulatslikku hinnavõitu nagu 5. seeria BMW puhul, eeldada ei saa.

3. Škoda Octavia luukpära


Octavia tõestab, et sa ei pea kulutama tervet varandust, et saada kõike, mida tegelikult vajad – eriti veel, kui me räägime järelturust. Škoda Octaviast võib mõelda lihtsalt kui mõistlikust valikust, kuid tegelikult on see ka üllatavalt nauditav sõita, sest roolisüsteem on täpne ja tundlik, vedrustus mugav ning valikusse kuuluvad ka võimsad mootorid.

Sõitjateruumi viimistlus on tasemel ja ergonoomiline (ehkki pisut konservatiivne) ning korraliku varustusega. Kasutatakse sama tehnikat nagu ka teistes Volkswageni grupi autodes – näiteks ka mootoreid, veermikku ja ka elektroonikat, kuid Škoda puhul kipub hoolduskulu olema pigem madalam.

Octavia peaks olema sinu võimalike valikuvariantide tipus, kui otsid eriti praktilist pereautot, sest selle tagumine iste on väga avar ja pakiruum nii suur, et jätab kõik otsesed konkurendid häbisse. Luukpära 590-liitrine pakiruum on vaid pisut väiksem kui universaalkerega Volkswagen Golfi oma. Enamiku mudelite varustusse kuuluvad nutikad väikesed lisad nagu näiteks vihmavari esiukse sees ja jääkraabits kütusepaagi luugi küljes.

Valikus on ka universaal, kiired ja luksuslikud versioonid ning isegi maastikuversioon.

4. Škoda Kodiaq


Kui vajad viiest istekohast enamat, soovitame vaadata Škoda linnamaasturite poole. Ka Kodiaq kasutab Volkswageni tehnikat ning selle sõitjateruum vastab suure pere vajadustele.

Seest on Škoda maastur konservatiivne nagu ka Octavia, kuid see-eest korralikult varustatud: kiirushoidiku, parkimisandurite, korraliku meelelahutussüsteemi ja palju muuga.

Kasutades viit kohta, on pakiruum erakordselt suur ning kui tagumised istmeread kokku klappida, siis lausa kaubikulaadne. Kodiaqi pakiruumi ava on eriti lai – muuseas, sama lai kui kunagine legendaarne väikeauto Mini – ning laadimise teeb lihtsamaks, et sellesse ei tule asju tõsta üle kõrge serva.

Lühisõitudel saavad kolmandas reas hakkama ka täiskasvanud ning pakiruumi suurus on ka siis paeaegu sama suur nagu Ford Fiestal. Tasub siiski teada, et Kodiaq võib olla ka viiekohaline.

5. Mazda 6 universaal


Klassis, millesse kuuluvad ka BMW 3. seeria ja Volkswagen Passati universaal, võib Mazda 6 kahe silma vahele jääda. Kuid Mazda on kahtlemata kaalumist väärt – järelturul neid jagub ning ka hinnad on mõistlikud.

Universaali mahukus ja praktilisus üleüldse ületavad sedaani oma selgelt, pakiruumi maht on 502 – 1648 liitrit. Neli täiskasvanut sõidavad Mazdas väga mugavalt ning enamasti ka viis. Kuigi kallima BMW 3. seeria sõidurõõmu vastu Mazda päris ei saa, naudivad entusiastlikumad juhid siiski Mazda juhitavust ning elavaid mootoreid.

Sama kehtib autos sees – BMW materjalid on natuke paremad, aga kõik, mida Mazdas näed või katsud, on siiski meeldivalt kvaliteetne. Varustus on samuti korralik, kõikidel autodel on olemas kliimaseade, parkimisandurid, automaatsed klaasipuhastid, kiirushoidik ja palju ohutuslisasid.

Kõrgema varustustasemega autod küündivad juba kallite luksautode tasemele.

6. Citroen Grand C4 SpaceTourer


Praktiline pereauto võib olla ka stiilne. Citroen Grand C4 SpaceTourer seda kahtlemata on – osaliselt kindlasti tänu detailidele nagu näiteks kaheosalised esituled ja maitsekad kroomliistud.

Samavõrd atraktiivne on suure digitaalse näidikupaneeli ja puuteekraaniga, aga juhi ees minimalistlik armatuurlaud. Nähtavus on igas suunas väga hea, panipaiku jätkub külluses ning kõik sõitjad naudivad avarust, mille muudab veelgi valgusküllasemaks sageli varustusse kuuluv panoraamkatus.

Keskmises reas on eraldi istmed, mis on varustatud ISOFIX kinnitustega, sile põrand ei piira jalaruumi.

Pakiruum on väike, kui kasutusel on kõik seitse kohta, kuid tervelt 793-liitrine, kui tagumine istmerida kokku klappida.

7. Kia Sportage


Kiad on järelturul kahtlemata väga nõutud, sest uuena müües antakse neile pikk garantii. Kui osad tootjad pakuvad siiamaani vaid 2 aasta / 100 000 kilomeetri pikkust garantiid, siis Kial on see tervelt 7 aastat või 150 000 kilomeetrit. See tagab meelerahu pikaks ajaks!

Kia Sportage on tänu oma ruumikusele ja korralikule varustusele hea pereauto, mis pakub ka eeskujulikku tasakaalu mugavuse ja juhitavuse vahel.

Paljud autod on varustatud kahetsoonilise kliimaseadme, kiirushoidiku, parkimiskaamera ja isegi rooli- ja tagumiste istmete soojendusega.

Praegune mudel on ka ruumikam kui selle eelkäija, panipaiku jätkub ning pakiruum mahutab kuni 491 liitrit. Laadimist ei sega kõrge serv ning pakiruumi katte saab mugavalt ära paigutada põranda alla oma spetsiaalsesse süvendisse.

8. Mercedes-Benz E-klassi universaal


Edetabelis järgmine on tõeliselt avar Mercedese E-klassi universaal, mis pakub nii ees- kui ka tagareas külluslikku pearuumi ka pikkadele sõitjatele (1061 mm eesreas ja 1005 mm teises reas).

E-klassi sõitjateruum on tõeline maiuspala ning vaieldamatu selle auto trump: vähesed konkurendid pakuvad sellist kvaliteeti ja esinduslikkust. Pole ka ime, sest E-klass jagab paljut oma suurema venna, üliluksusliku S-klassiga.

Mõni auto pakub küll tundlikumat juhitavust, kuid Mercedes-Benz teeb selle tasa äärmise mugavusega. Kui sul ei lähe tarvis E-klassi universaalkere peaaegu et konkurentsitult suurt pakiruumi, on sedaankerega auto samuti väga hea ja ruumikas.

Tea, et sarnaselt BMW 5. seeriale leiad kehtiva tehasegarantiiga kasutatud E-klassi pea 50% uue auto hinnast soodsamalt.

9. Ford Focus


Ford Focus on alati olnud üks populaarsemaid väikekesklassi autosid, mis troonib paljude Euroopa riikide müügiedetabelite tipus. Ning selle kõige uuem põlvkond (saadaval alates 2018. aastast) on veelgi parem kui eelmised.

Alustuseks on see oma seest kitsavõitu eelkäijast tunduvalt praktilisem. Uus Focus on ruumikuse osas vähemalt võrdne antud segmendi etaloni Volkswagen Golfiga ning ulatub peaaegu samale tasemele ka viimistluskvaliteedi poolest.

Armatuurlauda võib olenevalt varustustasemest kaunistada suur kaheksatolline puuteekraan ning varustus on ka muus osas külluslik – muuhulgas kuulub valikusse ka soojendusega tuuleklaas.

Focuse trumbiks on sõiduomadused, millele saavad vastu vähesed konkurendid, seega entusiastlikule juhile on Fordi luukpära just õige valik. Uus Focus on hinnatud ka järelturul ning üldjuhul pole Fordi hooldamine ülemäära kulukas.

10. Seat Alhambra


Seat Alhambra on tähelepanuväärne mahtuniversaal, sest kuigi turule tuli Alhambra juba 2010. aastal, on see siiani üks paremaid mahtuniversaale, mida ka uuena osta saab.

Alhambra teevad eriti heaks selle tagumised liuguksed, kolm eraldi reguleeritavat teise rea istet ning nende ISOFIX kinnitused. Ühtlasi on ligipääs kolmandasse istmeritta lihtne ja mugav.

Täiskasvanud tunnevad end tagareas hästi lühematel sõitudel (paljude seitsmekohaliste autode tagarida sobib vaid väikelastele) ning pakiruumi mahub kas lapsevanker või paar kohvrit.

Arvestades Alhambra suurust ja massi, on sellega lihtne sõita ning diiselmootoritel jätkub piisavalt rammu, et saada pingevabalt hakkama ka täiskoormaga.

Armatuurlaud võib uuemate rivaalide kõrval näida pisut aegununa, kuid ikkagi leiab Seatist kogu varustuse, mida pere soovida võiks: kolmetsoonilise kliimaseadme, navigatsioonisüsteemi, päikesesirmid, laadimispistikud, lahtiklapitavad lauad, toonklaasid jne.
 

Pildid: www.skaut24.ee
Päisepilt: Shutterstock

Antud artiklis olev info pärineb Carbuyeri portaali mudelite ülevaadetest.

See veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates nõustud Sa küpsiste kasutamisega. Rohkem infot »

Sain aru